מיתוסים על טבעונות שלא ידעתם

אוכל צמחוני


טבעונות נחשבת לצורה מחמירה יותר של צמחונות. אלה בינינו שדבקים בתזונה טבעונית מסרבים לשים בצלחת שלהם כל מוצר שמקורו מן החי. ביצים, חלב, חמאה וגבינות אינם מהווים חלק מהתזונה הטבעונית.

יחד עם זאת, התפריט הטבעוני הינו מגוון מאוד! ישנו מספר עצום של מתכונים טבעוניים.

חסידי מטבח טבעוני אינם מוותרים על קינוחים, פשטידות ומכינים מגוון מתכונים טבעוניים ועשירים מאגוזים, פירות, ירקות ומוצרים אחרים בדרגות מורכבות שונות: מהמתוחכמים והמורכבים, הדורשים זמן בישול ממושך ועד למתכונים מהירים וקלים להכנה.

אוכל טבעוני
עגבניות אורגניות מרכיב מרכזי באוכל טבעוני

מיתוסים על טבעונות

אוכל טבעוני לא טעים

חסידי המטבח הטבעוני אוהבים לאכול לא רק מזון בריא, אלא גם טעים ויפה. מתכונים טבעוניים מעניינים נותנים מענה לחיך גם של אנשים שאוהבים אוכל גורמה.

אלה בינינו שדואגים למראה אסתטי ומזמין של האוכל שמונח על הצלחת שלהם יוכלו למצוא מתכונים טבעוניים טעימים עם תמונות בהן ניתן לראות את הגרסה הסופית של המנה.

אם אי פעם אכלתם בבית קפה טבעוני או שטבעונים בעלי ניסיון במטבח הזמינו אותכם לארוחה בביתם, אזי המיתוס הזה לא רלוונטי עבורכם. המטבח הטבעוני משתמש במגוון רב של תבלינים. קמצוץ של תיבול מסויים הופך את המנה הטבעונית הפשוטה לבעלת ניחוח וטעם מדהים להפליא.

מנות טבעוניות קשות להכנה

ניתן לתאר מתכונים טבעוניים כ"בלתי שגרתיים או מיוחדים" אך בהחלט לא קשים להכנה.

ישנן מנות שמורכבות ממרכיב אחד או שניים אך לפעמים נדרש זמן על מנת להכין אותן (למשל, כשיש צורך להשאיר מנה למספר שעות במקרר לפני שממשיכים במלאכת הבישול).

אוכל טבעוני אינו מגוון

ישנם מתכונים טבעוניים טעימים להפליא כשלהכנתם משתמשים בתבלינים מיוחדים. שילוב של תבלינים אלו ומרכיבים שונים אחרים יפתחו בפניכם עולם של טעמים חדשים שאפילו לא ידעתם על קיומם. 

אוכל טבעוני
מגוון רחב של מוצרים טבעוניים

לפניכם מתכון טבעוני פשוט וטעים לדוגמא:

מתכון טבעוני למרק שעועית עם מיץ גזר וסלק

מתכונים טבעוניים זה קל להכנה, טעים, מזין ותהליך הבישול אינו דורש זמן רב או מאמץ.

בשלו אותו בהנאה ועם הרבה מצב רוח!

מצרכים:

½ כוס שעועית לבנה

1 כוס מיץ גזר

1 כוס מיץ סלק 

מים

1 גזר

2 גבעולי סלר

1 צרור פטרוזיליה

1 עגבנייה 

2 כפות רסק עגבניות

2 כפות שמן צמחי 

אופן הכנה

יש להשרות את השעועית למספר שעות (עדיף ללילה שלם), לאחר מכן להרתיח אותה ולבשל עד שתתרכך.

בינתיים לקלף גזר ולחתוך אותו לעיגולים דקים. כמו כן, לחתוך דק גבעולי סלרי. לשים עגבניה במים רותחים לדקה, לקלף ולחתוך לקוביות.

לשפוך שמן למחבת עמוקה,לחמם, להוסיף גזר. לאחר מכן יש להוסיף סלרי ולבשל עד שהירקות מוכנים. בשלב הזה להוסיף שעועית, עגבניות ורסק עגנביות. 

להוסיף מיץ גזר ומיץ סלק, במידה והמרק סמיך מדי ניתן להוסיף מים.

עכשיו יש להביא לרתיחה ולכבות את האש מיד לאחר מכן.

לפזר פטרוזיליה ולהגיש.

מתכונים טבעוניים ליום יום יביאו לצלחת שלכם טעמים חדשים בעלי ניחוח מדהים. כמו כן, מזון מגוון ובריא יגרום לשיפור בבריאותכם ומצב רוח שלכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *