כשאין לחם ואין עוגה, אוכלים מצה: מאכלים לפסח שעשויים ממצות

מתכונים לפסח מבוססים על היעדר הקמח שכולנו רגילים אליו, ולכן רבים מתקשים למצוא פתרונות טעימים לקשט בהם את שולחן החג. מזדהים עם האתגר? איתרנו עבורכם כמה רעיונות

מתכונים לפסח עשויים להיראות כמו מכשול רציני גם עבור בשלנים מומחים, שאוהבים לבלות במטבח ולהתנסות במגוון מנות. במבחן התוצאה, מספיק שיילקח מאיתנו רכיב בסיסי אחד כמו קמח, ואנחנו כבר מתחילים ללכת לאיבוד. ישנם אפילו מי שקוראים למנות החג משעממות בשל כך, אבל זה לחלוטין לא חייב להיות המצב. אם גם אתם מתקשים לחשוב על מתכונים לפסח שעושים כבוד למצות ולא מתעלמים מהן או מסתירים אותן, מצאנו מספר כיוונים שתרצו לקחת בחשבון.

  • מצה בריי – הכי קלאסי, אבל גם הכי מנחם ואהוב על סועדים בכל גיל. כל מה שנחוץ הוא מצה מפוררת, ביצה, מים או חלב ומלח לפי הטעם. על ה"חביתה" שיוצאת אפשר למרוח כל ממרח, ואפילו לנשנש אותה סתם ככה מול הטלוויזיה. החיסרון היחיד הוא שקשה להפסיק!
  • לזניה מצות – אם אין לחם תאכלו… גבינות! מי שפחות מתחבר למצה בפני עצמה, ייהנה מהתוצאה של לזניה ממצות. במרקם מושלם שיהפוך אותה לכוכבת של כל ארוחת חג חלבית.
  • פשטידת בשר עם מצות – מתכונים לפסח הכוללים שילוב בין בשר ומצות, הופכים בקלות להצלחה מסחררת. הסוד הוא לרכך את המצות עם מים לאורך תהליך ההכנה, כך שיהיו גמישות מהרגיל. 
  • גליליות מצה –  אפשרות נוספת היא בחירת מתכונים לפסח שכוללים גליליות. גם כאן, רככו את המצות כדי שיהיה קל יותר לעבוד איתן. המנה לא דורשת יותר מדי עבודה ותיראה מצוין.
  • עוגת מצות עם מילויים טעימים – אל תדאגו, התוצאה תהיה אסתטית והאורחים יתלהבו ממנה. במקום להחביא את המצה, הציעו להם גרסה שמזכירה לזניה בכל הקשור למבנה המנה. שכבות של מצה-מילוי, שביניהן אפשר לשלב מגוון רחב של אפשרויות. החל משוקולד ועד לגבינה מתוקה.
  • שברי מצה עם שוקולד – פתרון מנצח למי שדווקא אוהב את הקראנצ'יות של המצה ומחפש מתכונים לפסח שידגישו את התכונה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *