הטיפים החשובים באמת לבחירת נעלי ילדים

כדי למצוא זוג שישמש אותם לעתים קרובות, יעניק להם בסיס יציב אבל לא יגביל או יציק, מומלץ לחשוב פעמיים לפני שרוכשים נעליים לילדים. איך מקבלים את ההחלטה הנכונה?

נעלי ילדים הן אחת מהרכישות היומיומיות המשמעותיות ביותר. כדי שהילדים שלנו ירגישו בטוחים לצאת ולחקור את העולם, לשחק עם חברים וליהנות מכל רגע, חשוב להתייחס לפרמטרים הבאים לפני שרוכשים עבורם זוג נעליים חדש:

  1. משקל – הרימו את הנעל ובדקו אם היא כבדה. נעליים לילדים צריכות להיות קלות כדי לאפשר להם להתנייד בחופשיות, כך שאם הנעל כבדה יותר ממה שציפיתם, בחרו אפשרויות נוספות. 
  1. גמישות – האם אתם מצליחים לכופף מעט את הנעל או שהיא נותרת נוקשה לחלוטין? נעליים גמישות תורמות לתנועה טבעית יותר של הרגל, לעומת נעל נוקשה שמקבעת אותה באופן שעלול להוביל לכאבים.
  1. נוחות – חלק מהילדים יאמרו אם נעליים חדשות לא נוחות להם, אבל אחרים עלולים להתפתות (ממש כמונו) למראה, לצבע או לסגנון ולגלות רק בבית שהם לא מצליחים ליהנות מהנעליים שלהם לאורך זמן. כשמדובר בפעוטות שכבר הולכים בעצמם בחופשיות, אפשרו להם לצעוד עם הנעליים בחנות ובחנו אם הם הולכים בטבעיות או שמא נראה שהנעל משנה את אופן הליכתם. 
ילדים יושבים על ספה
הנעליים הכי טובות לילדים שלכם

אל תתפתו לנעליים יפות שאינן בהכרח נוחות לילד, בין אם מדובר ברכישת נעלי סניקרס לילדים ובין אם בסנדלים אופנתיות. בהקשר הזה, מומלץ גם להימנע מסוליות נעליים שאינן שטוחות. נעליים עם עקב קטן עשויות להיראות חמודות, אבל מדובר בבחירה שלא כדאי להרגיל אליה את הילדים ביומיום ולהשאיר אותה לאירועים מיוחדים. 

  1. חומר – ילדים רצים, משחקים ומבצעים פעילות ספורטיבית לאורך היום, ולכן זקוקים לנעליים מחומר נושם וסופג זיעה. נעלי ילדים שאינן עונות על הקריטריונים הללו, יחממו את הרגליים והילדים ימהרו להוריד אותן בכל הזדמנות.
  1. מידות – וכמובן, יש להתייחס גם אל הרוחב והאורך. כדי להימנע ממצב בו הילד יזדקק לנעליים גדולות יותר עוד לפני שהספיק ללכת בזוג שרכשתם, כדאי לוודא שנותר מרחק מסוים בין קצה הרגליים של הילד לבין חלקה הקדמי של הנעל. כך תבטיחו שהיא לא תלחץ לו מצד אחד ותישאר שימושית גם בעוד מספר חודשים מצד שני. 
  2. מחיר – בהמשך לסעיף הקודם, חשוב להתייחס גם לנושא המחיר. כולנו רוצים להעניק לילדינו את הטוב ביותר, אבל יש לקחת בחשבון, בייחוד כשמדובר ברכישת נעלי מותגים לילדים, שהן לא ישמשו אותם לאורך תקופה ארוכה. 
נעליים גבוהות
אל תתפשרו על נוחות

מה לגבי תינוקות? 

המטרה הראשונה של נעלי טרום הליכה עבור תינוקות שעדיין לא התחילו ללכת, היא לשמור על חום הרגליים שלהם. מסיבה זו, נעליים בעלות מבנה של נעל לכל דבר הן פריט שמיועד ליופי ולא לצרכים שימושיים. למרות שמדובר בתוספת חמודה שמדרגת את המראה שלהם, כשמדובר על מגפיים קטנים או נעלי ספורט תינוקות לא בהכרח זקוקים להם. אם אתם רוצים לרכוש נעליים עבור קטנטנים שעושים את צעדיהם הראשונים, חשוב לשים לב לכל הסעיפים שהזכרנו קודם לכן. נעלי הצעד הראשון שלהם צריכות להיות רכות, נוחות וגמישות, על מנת להעניק להם את הבסיס הנכון והיציב ביותר בכל צעד. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *