תתחילו לאפות: כמה מתכונים לעוגה בחושה מושלמת

מתכונים לעוגות

אם אתם חושבים על אפייה, עוגה בחושה היא דרך מצוינת להתחיל. קבלו כמה מתכונים לעוגה בחושה מושלמת.

 

אין כמו עוגה בחושה. היא קלה להכנה, נשמרת מצוין במשך מספר ימים וכל כך טעימה ולכן ריכזנו עבורכם מספר מתכונים. יש המון סוגים של עוגות, אבל לעוגה בחושה יש מקום של כבוד במרבית המטבחים. עוגה בחושה היא עוגה בה רוב המרכיבים מעורבלים יחד, בצורה ידנית או במערבל מזון. בדרך כלל הכנה של עוגה בחושה תתחיל בערבוב החומרים הרטובים יחד, ואחר כך מוספים גם המרכיבים היבשים.

 

עוגת בננות טעימה, בריאה וקלה להכנה

העוגה הזאת היא אחד הדברים הכי פשוטים שתיתקלו בהם בזמן הקרוב, אבל כמה שהיא פשוטה לא תאמינו כמה שהיא טעימה. לתבנית אינגליש קייק אחת תצטרכו כוס קמח, כפית אבקת אפייה, חצי כפית סודה לשתייה, 2 בננות רכות מעוכות במזלג, 2/3 כוס סוכר חום, ביצה, כפית תמצית וניל, 50 גרם חמאה מומסת ורבע כוס שוקולד צ'יפס.

ההכנה מתחילה בחימום התנור ל-180 מעלות. כעת ערבבו בקערה את הקמח, אבקת האפייה וסודה לשתייה. בקערה נפרדת ערבבו חמאה, סוכר, תמצית וניל ואת הבננות המעוכות. כעת אחדו את שתי התערובות וערבבו בקצרה. הוסיפו שוקלד צ'יפס, העבירו את התערובת לתבנית אינגליש קייק משומנת והכניסו לתנור למשך 30 דקות. זהו. פשוט, לא?

עוגה שוקולד בחושה

עוגת שוקולד בחושה

אם אתם מרגישים שהלכנו קצת רחוק עם הבננות, אנחנו מוכנים לחזור איתכם צעד אחורה – אל השורשים. עוגת שוקולד בחושה היא אחד הדברים הכי פשוטים וטעימים שקיימים, אז הנה מתכון שיסביר לכם איך עושים את זה נכון.

לתבנית אפייה עגולה בקוטר 26 ס"מ או מלבנית בגודל 25X35 ס"מ תצטרכו: 2 כוסות קמח, 2 כוסות סוכר, 2 שקיות אבקת אפייה, 2 שקיות סוכר וניל, 5 ביצים, 4 כפות קקאו, 1 וחצי כוסות מים חמימים ורבע כוס שמן.

בשביל ציפוי השוקולד תזדקקו ל-100 גרם שוקולד מריר, 1 כף שמן, 3 כפות קקאו, 5 כפות סוכר, חצי כפית רום ו-4 כפות מים.

אופן ההכנה: תתחילו מלחמם את התנור לחום של 160 מעלות. כעת ערבבו את כל רכיבי העוגה יחד, עד שתיווצר תערובת אחידה. צקו את הבלילה לתבנית אפיה ואפו אותה במשך שעה, או עד שהעוגה יציבה. בזמן שהעוגה בתנור אתם יכולים להכין את ציפוי השוקולד: הכניסו את כל חומרי הציפוי לקערה והכניסו למיקרוגל להמסת השוקולד בפולסים קצרים של חצי דקה בכל פעם. אחרי שהשוקולד יימס ערבבו את הציפוי לקבלת מרקם משחתי. כעת אתם יכולים לצפות את העוגה.

 

עוגת תפוזים בחושה

אם עוגת שוקולד זה בסיסי, אז עוגת תפוזים בחושה זה בסיסי בריבוע. אבל שוב, אנחנו מזכירים לכם שבמקרה הזה בסיסי זה הכי טעים, וגם הכי קל להכנה. אם מתחשק לכם עוגה בחושה פרווה וקלה להכנה – זו העוגה.

לעוגה קלאסית בתבנית אינגליש קייק תזדקקו ל-2 ביצים, חצי כוס שמן, חצי כוס סוכר, ¾ כוס מיץ תפוזים, 1 וחצי כוס קמח תופח ו-1 שקית סוכר וניל או כפית תמצית וניל.

אופן ההכנה: בקערה גדולה מערבבים ביצים, שמן, סוכר, וניל ומיץ תפוזים עד שנוצרת בלילה אחידה. מוסיפים את הקמח, ומערבבים מעט עד שהקמח נטמע בבלילה. בשלב הבא משמנים תבנית אינגליש קייק ויוצקים לתוכה את הבלילה. אופים בתנור כ-35 דקות, וזהו – יש לכם עוגה.

 

עוגת לימון בחושה

אם אין לכם תפוזים במקרר, אתם תמיד יכולים לבחור להכין עוגת לימון בחושה. עוגה שתמיד מצליחה ויוצאת אוורירית כמו ענן. כדי להכין את העוגה תזדקקו ל-5 חלבונים, שקית סוכר וניל, כוס סוכר, 5 חלמונים, רבע כוס שמן, שקית אבקת אפייה, גרידה מקליפת לימון אחד, מיץ מלימון אחד וכוס קמח.

בעזרת מיקסר הקציפו חלבונים עד שיווצר קצף אוורירי ובהיר. בהדרגה הוסיפו את שאר מצרכי העוגה והמשיכו בהקצפה איטית. שימו לב שאתם מכניסים את הקמח אחרון. ערבבו עד שהקמח יטמע בבלילה, וצקו את הבלילה לתבנית משומנת. כעת מצפות לעוגה שלכם כ-45 דקות בחום של 175 מעלות, עמוק בתוך התנור. בסיום האפייה תקבלו עוגת לימון בחושה ואוורירית במיוחד.

עוגת לימון בחושה

עוגת לימון בחושה

עוגת לימון ופיסטוקים

אם אתם כבר אשפים באפייה וכל העוגות הבחושות האלה נראות לכם כמו משחק ילדים, נסו להכין עוגת לימון ופיסטוקים. לא עוגה מורכבת במיוחד, אבל דורשת מעט יותר מרכיבים מהעוגות הקודמות.

כדי להתחיל תזדקקו לכוס ורבע סוכר, 4 ביצים, כפית תמצית וניל, קורט מלח, חצי כוס שמן, מכל שמנת חמוצה של 200 מ"ל, רבע כוס מיץ לימון, קליפה מגוררת משני לימונים, שתי כפות חלב, 2 וחצי כוסות קמח, 2 כפיות אבקת אפייה ו-150 גרם פיסטוקים קצוצים גס.

אופן ההכנה: חממו תנור ל-170 מעלות ושמנו את התבנית. ערבבו בקערה את כל המרכיבים הרטובים, והוסיפו בהדרגה את היבשים תוך כדי ערבוב. כדאי לזכור לשמור שתי כפות מהפיסטוקים לפיזור מעל העוגה בסיום. צקו את הבלילה לתבנית, פזקו את שתי כפות הפיסטוקים ששמרתם והכניסו לתנור. אחרי כ-40 דקות העוגה תהיה מוכנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *