כלי מטבח שחובה בכל בית

כלי מבטבח לבית

עולם כלי הבית הוא עולם ומלואו, עולם שלם של חידושים והמצאות. 

בתרבות השפע הנוכחית יוצאים לשוק מוצרים חדשים  וקשה לעקוב אחר החידושים ואחרי כל כלי הבית החדשים.

פעם הכול היה יותר פשוט ומבחר כלי הבית לבישול במטבח היה קטן יותר אך תמיד היו כמה כלי בית בסיסיים בכל בית בין אם מערכת סכו"ם, סט צלחות וכוסות נוסף לארוחות החג, קערות לסלט, כמה כלי הגשה נוספים ועוד.

חשוב סכו"ם איכותי

כלים שחייב בכל בית

כמובן שכל טבח, שף או בן בית שמבשל צריך גם כמה כלי עבודה מרכזיים איתם יוכל לנצח על המטבח בכבוד. כאן כבר נכסים סכיני שף לתמונה כאשר בשנים האחרונות אפשר לראות פריחה גדולה בתחום.

מה, אין לך עדיין סכין שף בבית?

פתאום כולנו נהיינו שפים… תכניות הבישול והאוכל והפרסומות שיש בהן לסכינים כמו גם המחירים שירדו בעקבות הצפת השוק, הפכו את סכיני השף לפריט פופולרי וכלי בית שהוא חובה בכל מטבח.

גם כמתנה מתפקדים סכיני השף כאופציה אלגנטית ולא רעה בכלל וכאשר יש לכם חברים שמבשלים ונהנים לטפח את התחביב שלהם, תוכלו לפנק אותם בסט מהודר של סכיני שף במחיר אטרקטיבי.

טווח המחירים במחלקת סכיני השף גדול מאוד ולצד סכינים במחיר שווה לכל נפש אפשר למצוא גם סכיני שף במחיר מרקיע שחקים שכן פריט זה הולך שנים רבות אחורה וזוהי למעשה אומנות לשמה ומסורת ארוכת שנים שמגיעה מיפן וממקומות אחרים בעולם.

 

איך קוראים לסכין הזאת שמפלטים בה דגים?

חשבתם שיש רק סכין שף אחת במטבח? בגדול אתם צודקים. בערך…

אמנם שפים רבים במטבחי יוקרה ברחבי העולם אכן משתמשים בסכין שף מרכזית אחת המשמשת אותם למגוון פעולות במטבח כמו חיתוך בשר, ירקות ועוד אך יש כמה סוגים וגדלים.

אכן סכין שף טובה אמורה להיות מסוגלת לבצע את כל פעולות החיתוך הנדרשות במטבח המקצועי החל מחיתוך חומרי גלם קשים ועד קילוף עדין וקיצוץ ירקות ועוד, ובאמת סכין שף היא יד ימינו של כל שף מקצועי.

הסיבה שמחירה של סכין שף בשמיים הוא תשומת הלב הרבה ואמנות עבודת היד בה מכינים את הסכינים. אנחנו לא מדברים על סכינים תעשייתיות אותם אפשר למצוא במקומות רבים והן עדיין עושות יופי של עבודה אך סכין שף אמיתית היא יצירת אמנות של ממש.

בעולם סכיני השף יש כמה אסכולות. אחת מהן דוגלת בסכין הבנויה מחלק אחד בלבד, להב המתחבר לידית האחיזה ואילו האסכולה השנייה מעדיפה את הסכינים הבנויות משתי יחידות, הסכין עצמה והקת המחוברת אליה.

סכינים של השפים הגדולים

איך בוחרים את הסכין המושלמת ?

 

כאמור יש מאות סכיני שף ברחבי העולם וכמה סגנונות עיצוב וחיתוך של הסכין אך אם אתם מחפשים סכין שף חזקה ואיכותית במיוחד שתלך אתכם שנים רבות קדימה אתם חייבים להצטייד בסכין העשויה מתכת איכותית.

פרמטר נוסף שישרת אתכם בבחירת הסכין העיקרית שלכם לעבודה במטבח הוא התאמה אישית לכף היד שלכם ולטווח המאכלים שאתם מבשלים במטבח.

לא כולנו שפים של מסעדת מישלן ולצרכים שלנו ולמבנה הפיזי של כל אחד ואחת צריך להתאים סכין טובה שאינה בהכרח היקרה ביותר או המבוקשת ביותר בשוק הסכינים.

מה לגביי סכין שף מהאינטרנט?

כמו בתחומים ובמוצרים רבים אחרים, גם סכיני השף סובלות לאחרונה מריבוי מותגים וחברות המתיימרות למכור את הסכינים הטובות ביותר.

אפשר למצוא בקלות חנויות אינטרנטיות שמוכרות מגוון רחב של סכיני שף מכל הסוגים, הגדלים והצבעים אך בכל פעם שאנחנו נתקלים במודעה פרסומית של מוצר זה או אחר באינטרנט עלינו לבדוק היטב מה מציעים לנו ומה אנחנו מקבלים בפועל.

כמובן שאם אין באפשרותנו להחזיק את הסכין ביד ובאמת לראות איך אנחנו מרגישים איתה זה כבר חיסרון אחד גדול. אם אנחנו יכולים להגיע פיזית לחנות כלי בית איכותית ולהתרשם מהסכין באופן מעשי ואחר כך להזמין אותה זה יכול להיות פתרון טוב אך לא בטוח שתקבלו בדיוק את אותו דגם שבתמונה ולכן זה גם קצת בעייתי.

לסיכום, עולם כלי מטבח לבית התפתח מאוד בעשור האחרון וכיום הוא פורס בפנינו מגוון ענק של כלים חדשים ומעוצבים שכל אחד היה שמח שיהיו לו בבית.

בולטת מעל כולם היא סכין השף שהיא יד ימינו וכלי העזר המרכזי של כל מי שאחראי על הבישול בבית.

השפים שבוחרים נכון

החבר הכי טוב במטבח

סכין שף איכותית היא קנייה שאנחנו עושים פעם או פעמיים בלבד ולכן אפשר להשקיע קצת יותר כסף ולרכוש סכין המיוצרת ממתכת חזקה, בעלת אחיזה טובה ביד, כזאת שיכולה לשמש אותנו לכל פעולות הבישול שאנחנו עושים בבית אבל אנחנו לא חייבים להשתגע ולהוציא עליה יותר מדי כסף.

כמתנה זה פתרון אלגנטי ונהדר עבור כל מי שהתחביב שלו הוא בישול, מתנה שתישאר עם מקבל המתנה שנים ארוכות ותזכיר לו אתכם בכל פעם שיבשל, בתקווה שתוזמנו לארוחות ערב רבות וטעימות ככל שאפשר…

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *