חלות לשבת – לקנות או לאפות?

אפיית חלה

הרבה אנשים חולמים על אפיית חלות לשבת, אבל בפועל הרוב בוחרים במאפיה. אז מה עדיף – לאפות או לקנות?

 

 

 

 

חלות לשבת, לקנות או לאפות? – זו כנראה שאלת המאה. מצד אחד ריח של חלות שממלא את כל הבית, מצד שני המון עבודה ולכלוך. מצד אחד חיסכון בכסף, מצד שני חיסכון בזמן. ועוד לא דיברנו על כל הפעמים בהן החלות לא יצאו לכם טוב. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להחליט מה עדיף – לקנות או לאפות.

 

בזבוז זמן?

חלה מתוקה, חלה מקמח מלא, חלה לשבת בריאה וחלה מיוחדת. יש המון סוגים של חלות לשבת, ואתם צריכים להחליט האם להכין אותן בעצמכם, או לקנות במאפייה. העניין הראשון עליו נחשוב בהתלבטות הזו הוא סוגיית הזמן. לאפות חלות דורש מכם עבודה. להכין בצק, ללוש אותו, להמתין עד שהוא יתפח, להכין את החלות ובסופו של דבר לאפות אותן בתנור. זה יכול לקחת הרבה זמן, זמן שלא בהכרח מצוי ברשותכם.

יחד עם זאת, לאפות חלות זו גם חוויה. אתם יכולים לאפות חלות יחד עם בן הזוג או עם הילדים, וזו עשויה להיות חוויה מהנה. אחרי שתצברו ניסיון הזמן שיקח לכם לבצע את זה יתקצר, ותוכלו לעשות דברים נוספים בזמן שהבצק תופח ובזמן שהחלות בתנור.

בצק אפיה

מה יקר יותר?

כמו בכל התלבטות, גם בסוגיה הזו עולה העניין הפיננסי. מה זול יותר? לקנות חלות, או להכין אותן בבית? במרבית המקרים התשובה היא שלקנות חלות יהיה יקר יותר. אם תבחרו לקנות חלות זולות במיוחד, יכול להיות שתצליחו להתקרב למחיר שזה עולה בהכנה ביתית, אבל בסך הכל משתלם יותר להכין אותן בבית.

יחד עם זאת, זמן שווה כסף, ואם הכנת החלות דורשת מכם הרבה זמן זה עלול להתברר כלא משתלם. בסופו של דבר עליכם להעריך בעצמכם מה משתלם לכם. נסו לחשוב מה אתם עושים ביום שישי, והאם יש לכם אפשרות להוסיף למטלות האלה גם אפיית חלות.

אם תחליטו לאפות חלות בעצמכם, תוכלו למצוא המון מתכונים מצוינים ברחבי הרשת לאפיית חלה לשבת. רוב האנשים אוהבים חלות מתוקות, ואם אתם בקטע של בריאות תוכלו למצוא מתכונים לחלות מתוקות מקמח מלא ואפילו מקמחים לא שגרתיים כמו קמח כוסמין. המלצת הכותב היא לקחת מתכון מאתר המתכונים שמרית.

 

לא לשכוח הפרשת חלה

אם אתם מכינים בעצמכם, אל תשכחו להפריש חלה. בהכנה של יותר מקילו של בצק נוהגים לבצע הפרשת חלה. ההפרשה כוללת אמירת הברכה: "ברוך אתה אד-ני א-לוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וצוונו להפריש חלה". אחר כך נוטלים חלק קטן מן הבצק ואומרים "זו חלה". את החלק המופרש שורפים או זורקים.

חלה לשבת

אפשר להקפיא

אם לא בכל שבוע יש לכם זמן לאפות חלות, אבל אתם מתעקשים לעשות זאת, תוכלו לאפות כמות גדולה של חלות אחת לחודש. בצורה הזו לא תצטרכו לאפות חלות בכל שבוע, ובכל זאת יהיו לכם חלות ביתיות בכל שבת.

אם אתם חוששים שהחלות יהיו טעימות פחות אחרי שיבקרו בתא ההקפאה אתם קצת צודקים. הם לא יהיו טעימות כמו חלות שיצאו עכשיו מהתנור, אבל אם תשכילו לחמם אותן על הפלטה הן יהיו מצוינות.

החלה היא מאכל מסורתי יהודי, ובכל שבת מקובל לאכול חלות. הן משתלבות נהדר עם הסלטים ועם הדגים, וקשה לדמיין את שולחן השבת בלעדיהן. תוכלו להכין אותן בעצמכם, במלאכת אפייה מאומצת, או לקנות במאפייה הקרובה לביתכם. לא משנה מה תחליטו, העיקר שיהיה לכם בתיאבון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *