כלי בישול שחובה שיהיו בכל מטבח

סרים

בין אם אתם חובבי בישול מושבעים, מקצועניים, או כאלה שרמת הבישול שלהם מסתיימת בהכנת חביתה – כל מטבח צריך להיות מאובזר ומלא בכלי מטבח אשר בלעדיהם לא ניתן להכין אוכל, מה שעלול לאלץ אותנו לאכול בחוץ.

נכון, לחלקנו אמנם לאכול בחוץ נחשב הרבה יותר כיף וטעים מאשר בבית, אבל בוא נודה באמת – הרבה יותר זול לקנות מצרכים ולבשל בבית, ולכולנו יימאס מהר מאוד הטעם של האוכל התעשייתי.

אם כן, ישנם מספר כלי בישול מסוימים, אשר אף מטבח לא שלם בלעדיהם. למעשה, הם אלה שהופכים את המטבח למה שהוא – מקום להכנת אוכל ביתי. ברגע שהם לא יהיו שם למטבח שלנו לא יהיה כל שימוש.

כלי בישול הראשון הינו מבחר סכינים. כל מבטח חייב להכיל בתוכו מספר קטן של סכיני שף (שבניגוד לשם התואר שקיבלו, ממש לא מדובר בסכינים ספציפיים עבור שפים). סכיני שף מומלצות צריכות להיות באורך 17-20 ס"מ, ויוכלו לשמש אתכם לכל מוצר שתרצו לחתוך. ככל שלהב הסכין יהיה ארוך יותר, כך תדעו שיהיה לכם הרבה יותר קל לחתוך דברים גדולים. סכין לחתיכת ירקות לעומת זאת, רצוי שתיהיה באורך של כ15 ס"מ, צרה ובעלת שפיץ ואינה משוננת.

כלי בישול השני הינו סירים. סירים למעשה משמשים אותנו לכל כך הרבה סוגים שונים של מאכלים, עד שקשה לנו לחשוב מה היינו עושים בלעדיהם. ישנם סירים המותאמים לבישול על הגז, וישנם סירים שניתן גם להכניסם לתנור, ובכך ליצור שימוש כפול בסיר ולחסוך בעלויות. בתור התחלה, מומלץ לרכוש סט של שלושה סירים בגדלים ועומקים שונים, על מנת שיתאימו למגוון רחב של מאכלים שתבשלו.

מחבת

מחבת נירוסטה איכותי

מטרתם העיקרית של הסירים היא לאגור חום בצורה טובה ולאחר מכן לפזר אותו באחידות. על מנת לדעת שרכשתם סירים איכותיים, מומלץ לבדוק את תחתית הסיר. במידה ומדובר בתחתית עבה, זכיתם.

כלי בישול שלישי הינו מחבתות. מעבר להכנת חביתה, מחבתות יכולות לשמש אותנו לבישול והכנת מגוון רחב של מאכלים. כאשר אתם מעוניינים לרכוש מחבתות, מומלץ לרכוש שתי מחבתות (גדולה וקטנה) אשר בהחלט יספקו את העבודה ויענו על כל הצרכים שלכם.

כלי בישול רביעי הינו תבניות. תבניות תוכלו למצוא במגוון רחב של חנויות ברחבי הארץ, בשלל סוגים, צורות, גדלים, חומרים ועוד. התבניות המומלצות שנחשבות הכרחיות בכל מטבח הינן תבנית עגולה מתפרקת עם קפיץ (להכנת עוגות או פשטידות), כאשר הקטור הרצוי הינו 26 ס"מ וכן תבנית מרובעת מזכוכית שתוכל לשמש אתכם לכל מאכל שתרצו.

מעבר לכלי בישול שחייבים להיות נוכחים במטבח, ישנם אביזרים משלימים שמקלים עלינו רבות ועוזרים לנו ליצור את המאכלים הטעימים שלנו כל פעם מחדש.

ישנם ארבעה אביזרי מטבח שנחשבים כאביזרי בסיס, שאותם ניתן למצוא כמעט בכל מטבח:

 

  1. קולפן – קופלן טוב צריך להיות חד, יציב, ועמיד שלא נוטה להתפרק בקלות.
  2. פומפייה – אולי נשמע כמו אביזר זניח, אך כשיהיה לכם אותה תראו כמה שימושים תוכלו לעשות איתה.
  3. קרש חיתוך – כי אם לא, איך תוכלו לחתוך את הסלט המדהים שלכם? או את העוף שאתם רוצים לבשל? קרש חיתוך הוא שימושי ויעיל מאוד בקרב אביזרי המטבח. תוכלו למצוא קרש חיתוך מכל מיני סוגים, כאשר הסוג המומלץ הוא קרש חיתוך מעץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *