3 מתכונים איכותיים להכנה על מחבת פסים

מחבת , קציצות , בישול

כולנו מכירים את התחושה הזו שקופצת לביקור מידי פעם וזועקת לנו "תתחילו להשקיע בבישול". בין אם אתם חובבי בישול מושבעים, או אנשים רגילים שמבשלים בעיקר כי "צריך", וודאי שמעתם על מחבת פסים, בעלת התדמית הבריאותית, אשר מבצעת בדיוק את אותו אפקט שמתבצע במנגל על האש.

מחבת פסים אשר הגיחה לחיינו על מנת להחליף את המחבת הרגילה והמסורתית שכולנו מכירים, היא למעשה מחבת משודרגת יותר, יעילה יותר, וכן כמו שהוזכר למעלה – גם בריאותית יותר (כיוון שמצריכה כמות קטנה של שמן בלבד). מחבת פסים מורכבת משקעים על גבי המחבת בצורת פסים, ובכך מותאמת כמו כפפה ליד לבישול, טיגון וצלייה של נתחי בשר עסיסיים, דגים צלויים, חזה עוף, קציצות, ועוד. למעשה, בשנים האחרונות הפכה מחבת פסים לכלי בישול חובה כמעט בכל מטבח.

בזכות מחבת פסים תוכלו להכין אוכל איכותי במיוחד, הדורש מינימום זמן ומאמץ. כך תוכלו לשדרג את הארוחות שלכם עם בני המשפחה, ואפילו לארח חברים ביד רמה. מטרת הפסים שנמצאים על גבי מחבת פסים, הם בעלי תפקיד חשוב ומשמעותי. בזכותם הנוזלים שמצטברים בתהליך הבישול נשארים בתחתית המחבת, ובכך מאפשרים צלייה בחום יבש. עם זאת, חשוב לזכור כי על מנת לקבל תוצאות מזון איכותיות בזכות מחבת פסים, יש לבחור במחבת פסים איכותית גם כן, בעלת ציפוי אשר לא פולט רעלים כלשהם, ובעלת פסים עבים, גבוהים ובמרחקים של כחצי ס"מ אחד מהשני.

אם כן, על מנת ללמוד להנות ממחבת פסים כראוי, ולמצות אותה ואת תפקידה במאת האחוזים, הנה לכם רשימה של שלושה מתכונים שווים וטעימים במיוחד, אשר מומלצים להכנה באמצעות מחבת פסים:

 

  1. חזה עוף במחבת פסים – אחד המתכונים הפשוטים והקלים להכנה, אך עם זאת גם טעים וחביב על כולם. בסוף תהליך ההכנה תקבלו חזה עוף מתובל במרינדה עסיסית, צרוב מבחוץ ורך וטעים מבפנים, אשר יגרום לכל בני הבית שלכם פשוט לקק את האצבעות.
    החומרים שתצטרכו להכנת המנה הזו הם: 4 פרוסות חזה עוף דקות, כף גדושה של רוטב צ'ילי מתוק, 5 כפות של שמן זית, כפית פפריקה, כפית רוטב סויה, כף רסק עגבניות, כף סילאן, אבקת מרק, פלפל ומלח.
    את כלל המצרכים עליכם לשים בקערה אחת גדולה ולערבב, עד שהחזה עוף יהיה מתובל מכל צדדיו. לאחר מכן המתינו שעה, וערבבו בקטנה מדי פעם במהלך השעה.
    בשלב השני, חממו מחבת פסים על הגז בתוספת של כמה כפות שמן, וטגנו את החזה עוף משני הצדדים שלו, עד שיתחיל להזהיב. לבסוף, הוציאו אותו מהמחבת, שימו על צלחת והגישו.
  2. קציצות – מדובר בבישול והכנה של קציצות בקר עסיסיות ואיכותיות, שנצרבות על מחבת הפסים ומקבלות טעם ייחודי ומדהים. לצורך הכנת המתכון הזה, תצטרכו לפנות לכם כולה 20 דקות מזמנכם, וכן להכין את המצרכים הבאים:
    קילו אחד של בשר טחון, 2 תפוחי אדמה, 1 צרור פטרוזיליה, 1 צרור כוסברה, 2 בצלים, מלח פלפל וכף אחת של כמון.
    תחילה, עליכם לקצוץ דק את הכוסברה והפטרוזיליה. שנית, לגרד את הבצל והתפוח אדמה בפומפיה, על מנת שייצא כמו מחית. לאחר מכן, ערבבו את כל התערובת עם הבשר והוסיפו כמון, ומלח ופלפל על פי הטעם. לסיום, הניחו את הקציצות על מחבת פסים, והמתינו כשתי דקות לכל צד של הקציצה.
  3. סטייק במחבת – מתכון זה ייראה לכם כמה פשוט וקל להכין סטיקים, ללא שום צורך בגריל מקצועי על גחלים. לשם כך, מומלץ להצטייד בחומרים הבאים: מספר נחתי בשר (על פי כמות האנשים) במשקל של כ-200-250 גרם לאחד, 1/3 כוס שמן זית, כפית פלפל שחור וכפית מלח.
    בתור התחלה, חממו מחבת פסים על להבה גדולה במשך כ-4 דקות, והוסיפו כפית שמן.
    שנית, פזרו על נתחי הבשר פלפל שחור מכל צדדיו וכפות שמן זית.
    שלישית, הניחו את הבשר על המחבת, והזיזו אותו על גבי המחבת כל כמה דקות, עד שתגיעו לרמת הצלייה המועדפת עליכם. במידה ואתם מעדיפים צלייה בדרגת רייר – צלו כ-5 דקות, והפכו את הבשר כל 2 דקות, לדרגת צלייה מדיום – צלו כ-6 דקות והפכו כל 3 דקות, ולדרגת צלייה מדיום וול – צלו כ-7 דקות והפכו את הבשר כאשר הנוזלים עולים על גבי הבשר עצמו.
סטייק, מחבת פסים

התוצאה שלנו! יצא מדהים… בתאבון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *