סיר נירוסטה / סיר לפסטה

סיר , סיר פסטה

היתרונות של סיר נירוסטה על סיר רגיל אינם ידועים וברורים לכולנו. אנחנו לרוב קונים את מה שכרגע מופץ לנו דרך התקשורת והרשתות החברתיות כמוצר הטוב ביותר כרגע בעיקר תוך מתן דגש על כך שהישן כבר לא טוב

 

אז אנחנו כאן בשביל להסביר היטב את ההבדלים והיתרונות של סיר נירוסטה בהשוואה לסיר רגיל כאשר הכוונה בסיר רגיל הינה למשל לסיר אלומיניום ו סיר קרמי או סיר מצופה טפלון.

הנקודה הראשונה והחשובה היא הבריאות שלנו. סיר פסטה אלומיניום אולי נוח מאוד בבישול אך חשוב מאוד לדעת כיצד להתנהל איתו. למשל, חשוב להבין שאסור לאחסן או לבשל בו מזון. הסיבה היא שכאשר אנחנו מאכסנים מזון בעלי pH גבוה (כגון לימון) אז משתחרר אלומיניום לתוך האוכל לשנו. אלומיניום הינו גורם ידוע כמסוכן לבריאות היכול גם לגרום לאלצהיימר. נירוסטה היא פלדה, פלדה שלא מחלידה כלומר, היא בעצם סוג של ברזל ולא אלומיניום. בעצם כך, כבר פתרנו את בעיית האחסון והבישול. סיר קרמי יכול להכיל חומרים רעילים כגון קדמיום ועופרת המזהמים לנו את האוכל מאחר שהם עוברים לתבשיל בעת הבישול וסיר עם ציפוי טפלון משחרר חומרים רעילים למזון ברגע שישנו קילוף על הציפוי. סיר נירוסטה הוא סיר מאוד בטיחותי שכן הוא לא מכיל חומרים רעילים שיכולים להיכנס למזון שאנו מבשלים.

יתרון נוסף של סיר נירוסטה הוא בכך שהינו עמיד לאורך זמן ואין חשש משריטות מבחינת חומרים רעילים.

לכן, ניתן לבשל בו למשך שנים רבות ולנקות אותו עם בכל שיטת ניקויי רצויה מביה מבלי לפגוע בו. כלים מנירוסטה נחשבים עמידים בטמפרטורות גבוהות ומתאימים לדרישות שונות בתעשייה כולה ולא רק בבישול. ישנה רק נקודה חשובה שיש לשים אליה לב והיא ריכוז הניקל בנירוסטה. בעצם אין תקן לסירי נירוסטה בארץ ולכן לא ניתן לדעת האם הסיר נירוסטה בנוי מנירוסטה תקינה לבישול אך כן ניתן לשים לב לשתי נקודות חשובות. הראשונה היא שיש ניקל בנירוסטה ולכן הוא יכול להשתחרר בכמויות קטנות למזון ולכן אם ישנה אלרגיה לניקל כדאי שלא להשתמש בסירי נירוסטה כלל. נקודה שניה היא שיש תקן לנירוסטה עצמה, כלומר לחומר הגלם ממנו עשוי הסיר נירוסטה ולכן חשוב לשים לב כי הסיר נירוסטה מיוצר מנירוסטה שעומדת בתקן 18/10, אחרת הסיר יוצר מנירוסטה שעלולה להחליד עם הזמן.

לסיכום, סיר נירוסטה אינו הסיר הזול ביותר אלא נמצא באותו טווח מחירים כמו שאר סוגי הסירים, הוא אינו מונע הדבקה של התבשיל לסיר אך הוא הבריא ביותר מכל שאר האופציות. סיר נירוסטה אינו מכיל רעלנים ואינו דורש יחס מיוחד בניקויי (לא צריך לנקות עם ספוג מיוחד או סבון ניקויי מיוחד) ולכן הוא המומלץ ביותר מכל הסירים. בעיקר היום כאשר כמעט בכל בית יש מדיח או ילדים שישמחו מאוד לשטוף כלים בתמורה לסכום הנכון. הכי חשוב זה הבריאות ולאחר מכן הקלות בניקיון.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *