השילוב המנצח של תבניות סיליקון ושוקולד + מתכון עוגת שוקולד

שוקולד, פירורים

בשנים האחרונות לא ניתן להתעלם מהנוכחות העצומה של תבניות הסיליקון, אשר כבשו את העולם בסערה.  אט אט נהפכו תבניות הסיליקון ליותר מבוקשות ואהובות על בשלנים חובבים ומקצועניים כאחד

היתרונות של תבניות הסיליקון ברורות וידיעות לכל: האלסטיות הגדולה, העמידות הגבוהה בטמפרטורות קיצוניות, הנוחות הגבוהה שבה הן יכולות להיות מאוחסנות במטבח, וכן הדגמים הרבים ושלל העיצובים שהן מגיעות, אשר יכולות להניב תוצאות אפייה ובישול מדהימות ומגניבות.

אחד השימושים האוהבים הוא שימוש בתבניות סיליקון ושוקולד. קיימם מגוון רחב של תבניות סיליקון לשוקולד, המשמות את האופה או לאפיית עוגות שוקולד מרהיבות, בעיצובים שונים ומגוונים. כך למשל, באמצעות שילוב של תבניות סיליקון ושוקולד, תוכלו להכין פרלינים טעימים לאורחים, עוגות קאפקייקס שוקולד, מאפינס, אינגליש קייק, עוגות שושנים ועוד.

אם כן, קבלו רעיון למתכון קליל וטעים במיוחד של עוגת שוקולד, המשלב שימוש בתבניות סיליקון ושוקולד, אשר יגרום לכל בני הבית ללקק את האצבעות שלהם ולבקש ממכם להכין את העוגה הזו בשנית:

על מנת ליצור שילוב באמת מנצח של תבניות סיליקון ושוקולד, לצורך העוגה הזאת, מומלץ להשתמש בתבנית סיליקון בקוטר של 24 ס"מ בצורת עיגול עם חור באמצע.

לפני הכל, בדקו שיש לכם את כל המרכיבים הדרושים להכנת העוגה:

כוס 1 סוכר, כוס 1 שמן, 2 ביצים, כף 1 של סוכר וניל, כוס 1 וחצי של אבקה להכנת שוקו, כוס 1 מים רותחים, 100 גרם של קוביות שוקולד מריר, 2 כוסות קמח תופח, 2 כפות קקאו וקורט מלח (לפי הטעם).
לציפוי העוגה (הגנאש) תזדקקו ל150 גרם קוביות שוקולד מריר ו -150 מ"ל של שמנת מתוקה.

ועתה, לאופן ההכנה:

ראשית, חממו את התנור ל-170 מעלות, והתחילו לשמן את תבנית הסיליקון עם מעט קמח.

שנית, שפכו לתוך קערה את המצרכים הבאים: סוכר, שמן, ביצים וסוכר וניל, וערבבו אותם טוב טוב. תוך כדי הערבוב הוסיפו את אבקת השוקו והמים הרותחים והמשיכו לערבב.

שלישית, חממו והמיסו את קוביות השוקולד המריר במיקרו. תוכלו להניח את הקוביות בתוך קערה, ולחמם במשך 30 שניות. לאחר מכן בדקו האם כל הקוביות נמסו, ובמידה ולא, חממו שוב את השוקולד במיקרו. לאחר מכן הוסיפו את השוקולד המומס לתוך הקערה עם שאר המצרכים וערבבו את כל התערובת ביחד עד תקבלו מרקם אחיד.

רביעית, הוסיפו לתוך הקערה גם את הקמח, הקקאו והמלח, וערבבו מעט עד שתקבלו בלילה חלקה ואחידה.

לסיום, שפכו את כל הבלילה לתוך תבנית הסיליקון שלכם והכניסו אותה לתנור למשך של 3-40 דקות.

בזמן שהבלילה נאפת בתנור, תוכלו להכין את הציפוי לעוגה: הרתיחו את השמנת על הגז במשך מספר דקות. לאחר מכן הורידו אותה מהאש והוסיפו את קוביות השוקולד לסיר. החזירו את הסיר לאש, וערבבו קלות עד שתראו שכל השוקולד נמס לגמרי.
לאחר שהעוגה מוכנה, שפכו את הגנאש מעל העוגה.

לבסוף, חכו מספר דקות שהעוגה תקרר ותתקשה, ורק לאחר מכן, הרשו לעצמכם להוציא אותה מתבנית הסיליקון, ולהגיש למשפחה או לחברים. בתאבון!

עוגה, שוקולד, תבנית לשוקולד

יציאה חלקה מהתבנית נותנת הרגשת ניצחון

בעלי מטבחים קטנים שאין בהם שטח עבודה ואחסון גדול ימצאו כי תבניות סיליקון אף נוחות יותר לאחסון בארונות, כיוון שהן גמישות ויכולות להידחק בקלות לארונות קטנים, בניגוד לתבניות המתכת המסיביות יותר.

האחסון הקל והעובדה כי אינן תופסות מקום על משטח העבודה הופך גם את השימוש בהן באופן קבוע במטבחים קטנים לקל מאד. בנוסף, תבניות סיליקון קטנות יותר מאפשרות אפייה בטוסטר אובן או בתנור קטן אחר.  

שימוש נכון בתבניות סיליקון

תבניות סיליקון הן קלות לשימוש, אך ישנם כמה טיפים שיסייעו להפוך את חוויית האפייה בתבניות הסיליקון לנוחה ופשוטה עוד יותר. 

השפים הגדולים שכבר אימצו תבניות סיליקון כחלק מציוד המטבח הבסיסי שלהם יספרו לכם כי הם ממליצים על שימוש בתבניות סיליקון יחידניות קטנות לאפיית מאפים קטנים כמו מאפינס וקאפקייקס. ניתן לרכוש סטים של כמה תבניות סיליקון יחידות, המעוצבות – בדומה לפטיפורים מנייר, בגדלים משתנים. חלק מתבניות הסיליקון האלה הן בעלות שוליים חלקים וחלקן בעלות שוליים מחורצים, כמו תבנית פאי. ניתן לבחור תבניות סיליקון לפי העדפה אישית בנושא זה. הסיבה לכך שכדאי לאפות בתבניות יחידניות ולא בתבניות סיליקון גדולות המחולקות לפי דוגמאות המאפה היא כי תבניות סיליקון יחידניות נוטות להיות יציבות יותר.

תבניות סיליקון גדולות יותר, המשמשות לעוגות, פאי או לחמים, חייבות שימון, למרות שהוצאת המאפים מהן נוחה יותר מהוצאתם מתבניות מתכת. הסיבה לכך היא שגמישותן של תבניות סיליקון יכולה להביא לסדקים במאפה או לשבירת העוגה לחתיכות בעת ההוצאה מהן, במיוחד אם לא עושים זאת בעדינות. בנוסף, שימון תבניות סיליקון מסייע מאוחר יותר לנקות אותן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *