מערוך – כלי ייחודי

מערוך , ביצים , קמח

ערוך הוא כלי מיוחד, אשר מטרתו היא בעיקר לרדד את הבצק בו אנו משתמשים ליצירת מאכלים רבים. מערוך מספק עבור המשתמשים בו את הנוחות המקסימלית לעבודה, ומאפשר להם בצורה נוחה ויעילה לרדד משטחי בצק גדולים ללא מאמץ רב

ת המערוך ניתן להשיג בחנויות רבות, בהן רשתות כלי בישול ובית והמערוכים מגיעים במגוון רב של צורות, צבעים וגדלים.

אז איך בעצם בוחרים את המערוך המתאים ביותר עבורנו. כאמור ישנם מספר דברים שאנו ממליצים לבדוק על מנת לקנות את המערוך שמתאים לכם בדיוק, ובמהלך הכתבה הבאה נעבור עליהם בצורה פרטנית.

בחירת סוג המערוך

תחילה, עלינו לבחור את סוג החומר אתו אנו רוצים את המערוך הביתי שלנו. המערוך הסטנדרטי מגיע בדרך כלל עשוי מעץ. מערוך מעץ שימש מאז ומתמיד את האופציה הזולה ביותר עבור המערוכים ועד היום רוב המערוכים הביתיים עשויים מעץ. עם זאת, כיום ישנם עוד מספר חומרים איתם מייצרים את המערוכים הרבים. חומר כמו הפלסטיק, שבעבר לא היו מייצרים אתו את המערוכים הינו נפוץ ביותר וכיום בכל חנות לבישול יש מערוך מפלסטיק, שלרוב הינו המערוך הזול ביותר מבין המערוכים בחנות. ישנם עוד סוגי חומרים איתם ניתן להשתמש, כמו זכויות, פלדה או סיליקון, אך אלה הינם בודדים מאוד ולא פופולריים במיוחד. מערוכים העשויים מתכת לעתים מועדפים על ידי בשלנים מקצועיים וזו בשל העובדה כי ניתן לקררם במקרר, דבר המקל על רידוד הבצק בעזרתם.

שנית, יש לבחור את גודל המערוך המתאים לנו ביותר. מערוכים שונים מאוד בין אחד לשני בגודל שלהם וניתן להתאים כל מערוך עבור הלקוח הפוטנציאלי. אנשים אשר עושים מדי פעם עוגות ואינם מתעסקים עם בצק לעתים דחופות מוכוונים יותר למערוך קטן במידותיו, אשר לא תופס מקום רב במטבח ועדיין מתאים לעבודה. מנגד, אנשים המתעסקים רבות בתחום הבצק או שמכינים פסטות לבדם ופיתו מומלץ להם לקנות מערוך גדול מידות, אשר אתו קל יותר לעבוד עם מסה גדולה יותר של בצק.

צפרדע, מערוך

כל אחד והמערוך שלו

שימושים שונים במערוך

חשוב לציין כי מערוכים אינם מתאימים אך ורק לבצקים, ישנם כאלה המשתמשים במערוך לעבודות יצירה עם חרס או עם פלסטלינה, ישנם כאלה המשתמשים בו לרידוד של חימר פולימרי וכו׳. המערוך לשימוש יצירתי ולא עם בצקים רגילים הוא בדרך כלל מערוך פלסטיק ועץ קטנים, אשר אתם קל לעבוד עם חומרים אלה.

את המערוך ניתן למצוא בחנויות בישול רבות ומגוונות בחרי הארץ, אך חשוב לזכור כי חנויות רבות מדביקות על המערוכים השונים תג מחיר שלעתים הוא גבוה מדי עבור המוצר. מערוך סטנדרטי למטבח אינו צריך לעבור את טווח המחירים של 200 שקלים, ואם אתם ניצבים בחנות בה מערוך סטנדרטי עולה מחיר כזה חישבו שנית לפני קנייתו.

לסיכום

נראה כי מערוך הינו מוצר שהכרחי בכל בית, ואין בעיה לקנותו. אנו ממליצים לכם להתאים את המערוך הביתי לצרכם האישיים ולא לקנות מערוכים יקרים שלא יהיה בהם שימוש כמעט כלל וכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *