תבניות לבישול – חד פעמית או רב פעמית? זו השאלה

תבניות לבישול

כל מי שאוהב את עולם הבישול והאפייה נתקל בשלב זה או אחר בשאלה האם להשתמש בתבניות לבישול חד פעמית או רב פעמית.

אין תשובה חד משמעית וחותכת לאף אחת מהאפשרויות. לכל אחד מהסוגים יש את היתרונות והחסרונות שלו. יהיו כאלה אשר יעדיפו תבניות לבישול רב פעמים משום שתבנית זו יכולה לשמש אותם עוד פעמים רבות, ואילו תבניות לבישול חד פעמית- כשמה כן היא, תבנית אשר משמשת לפעם אחת בלבד ולאחר השימוש בה משליכים אותה.

לכל אלו שעדיין מתלבטים באיזו תבנית כדאי להם לבחור אז הנה החלטנו לפרוס בפניכם בקצרה את היתרונות של כל אחד מהסוגים, ואתם תחליטו בעצמכם.

מה היתרונות של תבניות לבישול רב פעמית?

קודם כל, הן נשארות לנצח (עד שנשברות, כמובן). לא מדובר בשימוש חד פעמי אלא אפשר להשתמש בהן שוב ושוב. כך בעצם אין צורך לרכוש שוב את התבניות, אלא ניתן רק לנקות ולשטוף אותם היטב ואז לבצע בהם שימוש חוזר.

מדובר על שמירה על הסביבה – עצם זה שמשתמשים בכלים רב פעמיים, דואגים לסביבה ומונעים פגיעה אקולוגית של שימוש בכלים חד פעמיים שבסופו של דבר מזהמים את הסביבה.

אפשר לאחסן בהן את האוכל שלא סיימנו – במקום להשתמש בעוד ועוד כלים, כאשר משתמשים בתבניות רב פעמיות, ככל שנשאר אוכל, אפשר פשוט להשאיר אותו בתבנית ולהעביר לקירור. אין צורך להעביר לכלים אחרים.

ומה היתרונות של תבניות לבישול חד פעמית?

"נגעת – נסעת" – ברגע שמשתמשים בתבניות לבישול חד פעמית, אין צורך לשטוף כלים או להכיל את כאב הראש של מזון שלא יורד מהתבנית כי נשרף או נדבק באופן חזק במיוחד. כאשר מדובר על כלים חד פעמיים, כל ארוחה הופכת להרבה יותר פשוטה, רק צריך שקיות זבל גדולות לסיומה וזהו.

משקל נמוך יותר – כאשר מדובר על ארוחות שמקיימים בחיק טבע או אם רוצים להכין משהו בבית ולקחת אותו למקום אחר, הרבה יותר קל לעשות את זה עם תבניות חד פעמיות: הן שוקלות פחות, קלות יותר לנשיאה והרבה יותר פשוטות לתפעול, ולכן אנשים רבים מעדיפים תבנית מסוג זה.

ושבו תבניות לגבולן –  אחד הדברים המסתכלים ביותר הוא שהולכים לאכול אצל חברים או בני משפחה, מביאים אוכל בתבנית אבל בתום הארוחה לא מקבלים אותה חזרה והופ נעלמה לה התבנית. כאשר מדובר על תבניות חד פעמיות אין שום חשש שהתבנית לא תשוב לבעליה. פשוט אפשר בתום השימוש להשליך אותה לפח, וכך לא צריך לחשוש אודות התבנית שלכם האם יחזירו לכם אותה או לאו.

לסיכום, ניתן לראות שיש יתרונות לכאן ולכאן מבחינת השימוש בהן כשהן חד פעמיות לעומת רב פעמיות ולכל מקרה תהיה עדיפות לשימוש בסוג אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *