3 רעיונות לארוחה שלמה במחבת

מחבת

המחבת היא אולי הכלי הכי שימושי במטבח. נדמה כי כל דבר שאנו אוכלים עובר בגרסא כזו או אחרת מעל המחבת הלוהטת.

ואכן, למחבת יש יתרונות רבים, החל מכך שהיא מבשלת דברים באופן מהיר, ועד לכך שהיא נותנת למאכלים את הצריבה הייחודית לה שמקנה להם קריספיות והרבה עסיסיות. אך אין ספק שהיתרון הכי גדול של המחבת הוא שניתן פשוט לזרוק לתוכה מיני מאכלים ותצא לכם ארוחה שלמה במחבת. יהיו כאלה אשר יעדיפו להמנע מטיגון הנעשה על ידי מחבת בשל הטענה שכל טיגון באשר הוא דורש שימוש בשמן עמוק והם מעדיפים להמנע מכך בשל ענייני בריאות, אך כמובן שניתן לטגן במחבת בצורה עדינה וכך להנות ממאכלים טעימים שלא מצריכים שימוש בשמן רב.

הנה כמה רעיונות לארוחות כאלו:

קציצות וירקות

מה יותר ביתי, חם ומזמין מאשר קציצות וירקות במחבת? בין אם זה קציצות בשר או דגים, השילוב ביחד עם הירקות יעשה לכם טעם גן עדן בפה והרבה רוך ונחמה בלב. טגנו מיקס של ירקות לבחירתכם, רצוי ממלאים ועשירים כמו תפוחי אדמה, שעועית, קוביות חציל וכדומה, לאחר שהירקות קריספיים (אך לא רכים) הכניסו את הקציצות וטגנו אותן קלות. אחרי טיגון הקציצות וערבוב קל של כל התבשיל, תקבלו ארוחה שלמה במחבת בלי הרבה מאמץ, ארוחה אשר תתענגו עליה בכל טעימה וטעימה והחשוב מכך הוא שמדובר בארוחה בריאה לחלוטין ומלאה בוויטמנים.

שקשוקה

שקשוקה היא הנסיכה של הארוחות במחבת. היא טעימה, בריאה, מנחמת ומאוד קלה להכנה ולכן רבים אוהבים להכין שקשוקה.  חיתכו עגבניות מתוקות ובשלות מאוד, שימו אותן במחבת, ואם אתם מהמשקיענים בשלו אותן על אש נמוכה במשך שעתיים לפחות. לכל העסק הזה רצוי גם להוסיף שום, פפריקה, פלפלים ועוד תבלינים לטעמכם. כאשר העגבניות כבר מבושלות, הוסיפו ביצים ובשלו אותן לפי מידת העשייה שאתם אוהבים. תוסיפו לחם טרי לצד המנה, ואין יותר מסודרים ממכם, והרי התקבלה לפניכם ארוחה משובחת וטעימה שנעשתה בקלות רבה על ידי השימוש במחבת.

מוקפץ

הנציג האסייתי של הארוחות במחבת, הוא בעצם גרסת המזרח הרחוק ל"תכניסו כל מה שיש במקרר לתוך המחבת". רק הקפידו על כמה דברים: ראשית, שיהיה קשר בין הירקות כאשר רצוי להשתמש בירקות שמשתלבים עם המטבח האסייתי כמו שעועית, ברוקולי, גזר, פטריות וכדומה. שנית, השתמשו ברטבי תיבול אסייתים שיתנו את הטעם הרצוי למנה – סויה, שמן שומשום, רוטב דגים וכדומה. ושלישית – אל תשכחו להוסיף את האטריות, שגם הן צריכות להיות מן הזן האסייתי כמו אטריות אורז או אטריות שעועית. כמובן שניתן להוסיף גם מנת חלבון לפי טעמכם – בקר, טופו, ביצים, עוף או דג. והנה לכם ארוחה במחבת, כאשר מלבד הקרש חיתוך והמחבת לא לכלכתם שום כלי במטבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *