מטבח אנגלי בסגנון מודרני ומרהיב

מטבח אנגלי

מי שקצת שמע ובירר על סגנונות עיצוב של מטבחים, מכיר במקרה הטוב רק שני סגנונות – הסגנון המודרני והסגנון הכפרי.

בפועל המנעד הינו רחב הרבה יותר, כאשר קיימים סגנונות נוספים ואפילו תתי-סגנונות. אחד הסגנונות היותר מיוחדים שקיימים הוא הסגנון האנגלי. המטבח האנגלי פחות מוכר ופחות נפוץ בארץ, והגיע הזמן שיכירו אותו. אז מהו בעצם מטבח אנגלי?

מאפייני המטבח האנגלי

הסגנון האנגלי הוא מתירני ופחות נוקשה בחוקיו מאשר הסגנון הכפרי או הסגנון המודרני. ניתן לקרוא למטבח אנגלי מטבח כפרי עם גימורים קלאסיים ומלכותיים. אנשים רבים אוהבים לעצב את המטבח שלהם בסגנון של עיצוב מרשים, אין ספק שהבית מקבל מראה שונה כאשר הכל מסוגנן ומעוצב.

החומר השולט במטבח אנגלי הוא העץ (וזאת בדומה למטבח הכפרי), לרוב עץ מלא מאיכות גבוהה, כאשר לרוב הוא יהיה בגימור טבעי. באופן כללי המטבח יהיה עם חריטות, גילופים ועיטורים מיוחדים המזכירים עיצוב וויקטוריאני (ומכאן השם "מטבח אנגלי"), במיוחד על הדלתות. אותם עיטורים ודוגמאות הם אלו אשר מעניקים למטבח את המראה הנפלא השונה והמיוחד. עוד מאפיין של מטבח זה, הוא ששולחן האוכל והכיסאות (או באופן כללי פינת האוכל) יהיו מעוצבים גם הם באותו הסגנון של המטבח, וכך נוצר מראה אחיד.

תקציב העלות של מטבח אנגלי

מטבח אנגלי הוא עסק לא זול, וזאת בשל הייחוד שלו, הללו אשר מחליטים שהם רוצים לרכוש לביתם מטבח אנגלי צריכים לקחת בחשבון שמדובר במטבח יוקרתי אך זה מבין ההשקעות ששווה להשקיע משום שמדובר במטבח מיוחד. חומרי הגלם האיכותיים המתאימים לו וכמובן הגילופים והחריטות שלרוב יבוצעו בעבודת יד. אך יחד עם זאת, מטבח אנגלי, בשונה מהמטבח הכפרי או המודרני, נמצא בפרטים הקטנים. כלומר, גם שני אלמנטים עיצוביים של הסגנון האנגלי במטבח יקנו לו מראה וויקטוריאני מספק. וכך, ניתן בתקציב נמוך למדי לתת טאץ' עיצובי של סגנון אנגלי למטבח, והוא יראה אחרת לגמרי. ניתן להחליף את ידיות הארונות, להחליף את הברז, לעשות גילופים רק על חלק מהדלתות, להחליף לעץ מלא רק את השולחן ואפילו פשוט לשים אגרטל מרשים בסגנון האנגלי. כאשר מחליטים לעצב את המטבח עפ"י סגנון של מטבח אנגלי אזי ניתן להתאים לו פריטים משלימים אשר מעניקים את העיצוב הסופי.

למי הוא מתאים

מטבח אנגלי הוא לא מטבח פשוט ולכן לא יתאים לאנשים שאוהבים פשטות וקלות. הוא יתאים למי שאוהב קלאסיקה ותחכום, ושאוהב להכניס את התחכום גם לתוך חדר המטבח והתבשילים בו. מכיוון שהרבה מהסגנון האנגלי מושקע גם בפינת האוכל, הסגנון יתאים במיוחד למשפחה המתחזקת פינת אוכל מושקעת וגדולה, או שמעוניינת לתחזק פינת אוכל כזו. ומעל לכל, המטבח האנגלי מתאים למי שרוצה להרגיש אווירה מעט מלכותית אך בטוב טעם אצלו במטבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *