כל מה שרציתם לדעת על מחבת רגילה ומחבת פסים

מחבת

כיום מצוידים הבשלנים החובבנים בכלים ומכשירים שלא יביישו אף בשלן מקצועי שהוא – החל ממכונת פסטה, מטחנת בשר, מעשנת, ועד למכונת גלידה ביתית.

בכל מטבח ביתי ניתן למצוא כלי מטבח שונים אשר מאפשרים הכנת מאכלים בדרך נוחה וקלה, בין אם זה מאכלים הדורשים בישול ועל כן סירים יהיו הכלי מטבח המתאימים לכך, ובין אם זה טיגון שנעשה באמצעות מחבתות.הבשלן הביתי מכריז שהוא אינו פראייר ולמרות שהוא לא מתכוון להפוך את התחביב למקצוע, אין זה אומר שהתחביב לא יכול להיות מקצועי. אחד מהכלים החשובים ביותר במטבחו המקצועי של הבשלן, הוא מחבת פסים. מחבת היא כלי חשוב אשר משדרג תבשילים רבים. באמצעות המחבת ניתן לטגן טיגונים שונים של מאכלים, בחנויות לכלי מטבח ניתן למצוא מחבת מדגם רגיל וכן מחבת פסים.

מהי מחבת פסים ומדוע היא כה נחוצה?

מחבת פסים – נעים להכיר

מחבת הפסים היא מחבת העשויה ברזל ולכן היא גם מאוד כבדה. בשונה ממחבת רגילה אשר הכובד שלה הוא מזערי לעומת מחבת פסים. כובד המחבת והחומר ממנו עשויה נועו להחזיק נתחי בשר גדולים וכבדים. לפסים יש תפקיד חשוב, וזאת בניגוד למה שכולם חושים שהם נועדו ליופי בלבד. הפסים במחבת נותנים צריבה מיטבית לנתח הנמצא במחבת, על ידי כך שהם צורבים ישירות את פני הנתח, בזמן שהשומן והנוזלים היוצאים מהנתח בעת הצריבה מתנקזים לחללים הנוצרים בין הפסים, וכך הם לא מתמוססים בשר ומפריעים לו להיצרב. כך טעמו של האוכל הופך להיות משובח וטעים כפי שרוצים.

לאילו נתחים המחבת פסים מתאימה? לכל נתחי הבשר האדום שהם, וגם לנתחי עוף ובעיקר לחזה עוף. המחבת גם טובה מאוד לדגים אם כי תזהרו שלא יתייבשו. עוד מקובל, לצרוב במחבת פסים את הירקות לצדם נוהגים להגיש את הבשר כגון תפוחי אדמה, בצל, שום, עגבניות וחצילים. הירקות נצרבים על המחבת לאחר שהבשר נצרב, ובכך הם מקבלים את הטעמים של הבשר וגם נהנים מצריבה יפה ועסיסית.

מחבת פסים – יתרונות וחסרונות

היתרון הבולט של מחבת פסים הוא בצלייה שהיא מעניקה לבשר, צלייה אשר לא יכולה להגיע משום מכשיר ביתי שהוא. הבשר נאטם והופך לעסיסי וטעים יותר. החיסרון של המחבת היא שהיא אינה שימושית לסוגי מאכלים רבים אותם נוהגים להכין במחבת כגון – חביתה, שקשוקה, סוגי רטבים וכדומה. אבל בשביל זה יש מחבת מדגם רגיל אשר מאפשרת הכנה זו.

איך משתמשים במחבת?

משמנים את המחבת פסים במעט מאוד שמן, כאשר מקפידים לפזר אותו באופן אחיד על המחבת (רצוי עם נייר סופג), רק לאחר שהמחבת רותחת, מניחים את נתח הבשר עליה. אם תשמעו צליל צריבה – תדעו שאתם בדרך הנכונה כלפי הכנת המאכל ויתכן והמאכל יצא משובח וטעים כפי שציפיתם, בשל עובדה זו יש לדעת לצרוב באופן נכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *