קלחת – הכלי המושלם במטבח

קלחת

כל אדם שיש לו איזו שהיא זיקה למטבח מכיר את התחושה של כלים מסוימים שאיתם אוהבים לעבוד ומעדיפים אותם על פני השאר.

לא משנה כמה כלים יש לנו, ככל שאנחנו יותר מקצועיים יש לנו כלים מסוימים שאנחנו מעדיפים על פני האחרים. ניתן לראות זאת הן בסכינים ששפים אוהבים לעבוד עימן והן בכלים שמבשלים בהם. לכל שף או אפילו אישה שאוהבים לבלות הרבה במטבח יש את הסיר או הקלחת זה אוהבים לעבוד איתה. היתרון בבחירה של קלחת על פני סיר היא במקרה שרוצים לבשל משהו בכמות יחסית קטנה ורוצים ידית שיהיה נוח להחזיק על הגז. אנשים רבים מחזיקים בביתם בקלחת, והללו אשר אין להם זאת מומלץ להם לרכוש קלחת ובעזרתו לבשל ברמה גבוהה גם כאשר מדובר בכמות קטנה של אוכל. רוב הסירים הם גדולים ומגושמים בעוד הקלחת היא קטנה יחסית ונוחה, משום כך רבים רוכשים קלחת שתאפשר להם לבשל בקלות רבה ובדרך נוחה עד מאד, אך כאשר מדובר בבישולים רציניים של כמות מאכלים גדולה אז יש צורך להשתמש בסירים גדולים ואיכותיים שיכילו את כל אותה כמות נדרשת.

השימוש הנעשה עם הקלחת

יש מקרים שבהם משתמשים בסיר יחד עם קלחת: כך למשל כאשר רוצים להשתמש בסיר להכנת הפסטה ואז בקלחת להכנת הרוטב. אפשר לעשות עבודה מקבילה: מצד אחד להכין את הפסטה ומצד שני להכין את הרוטב לפסטה. בגלל שהכיריים הן מקום מוגבל בדרך כלל, זה מצוין שיש גם סיר וגם קלחת. באופן זה אפשר להניח אותם יחד על הכיריים ואין כל בעיה של מקום. חוץ מהכנת רטבים בקלחת אפשר להכין בה גם מנות קטנות של אוכל ממש. כך למשל במקרה שרוצים להכין אוכל לאדם אחד כמו תבשיל של אורז או עדשים. סיר גדול זה כלי שפחות מתאים לכך משום שהוא מאסיבי מדיי וזה מיותר. עם זאת, כאשר מדובר על כמות גדולה של אנשים שאמורה לאכול מהתבשיל הזה חשוב כן לבחור דווקא סיר כי אחרת צריך להכין את אותו אוכל שוב ושוב וקלחת. כאשר רוצים לבשל משהו צריך קודם כל לשאול שתי שאלות מרכזיות קודם כל: "לכמה אנשים צריך לבשל?" והשאלה השנייה: "מה מתכוונים לבשל?".

בישול בסיר לעומת בישול בקלחת

לפעמים גם כאשר רוצים לבשל להרבה אנשים צריך להשתמש בסיר קטן משום שרוצים להוסיף איזו שהיא תוספת או משהו אחר. השימוש בסיר קטן יכול להיות גם לתבשיל ספציפי וגם לתוספת כל שהיא שרוצים להכין. צריך לדעת מה רוצים להכין ולפי זה להחליט באיזה מהכלים להשתמש. יהיו כלים אשר מטרת שימושם זה עבור טיגון או אפייה ויהיו כלים שנועדו לשמש לבישול כמו קלחת או סירים, את אותם כלי מטבח ניתן למצוא בחנויות השונות המוכרות כלי מטבח כמו רשת מחסני חשמל המוכרת כלי מטבח איכותיים וברמה גבוהה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *