כל מה שרציתם לדעת על תבניות סיליקון וכלי מטבח לאפייה

תבניות וכלי מטבח

תבניות וכלי מטבח מסליקון, אשר הגיחו אל המטבח אי שם לפני עשור, אומצו בחום על ידי אופים מקצועיים ועל ידי חובבי אפייה מושבעים.

אך עדיין, ישנם חובבי אפייה רבים שמתקשים לעשות את השינוי בראש ולנטוש את תבניות הזכוכית והמתכת המסורתיות. יכול להיות שאנשים אלו אינם יודעים מספיק על תבניות וכלי מטבח ולכן מפחדים ממנה כל-כך, אבל בשביל זה אנחנו כאן, להלן כל מה שרצית לדעת על תבניות וכלי מטבח מסיליקון ולא העזת לשאול:

הייחודיות בתבניות וכלי מטבח העשויים מסיליקון

תבניות וכלי מטבח המיוצרים מסיליקון הינם שונים ומיוחדים: הם עשויים סיליקון צבעוני, גמישים ואלסטיים ומקבלים בברכה כל בלילה האמורה להיאפות בתוכם. בשונה מאפייה רגילה, כאשר משתמשים בתבנית סיליקון אין צורך לשמן אותה וגם קל מאוד לשחרר את המאפה ממנה. כך גם אם משתמשים בכלי מטבח מסליקון, הם עמידים בפניי חום גבוה ואינם שורטים את המחבת או התבנית.

היתרון העיקרי שממנו נהנים אופים מקצועיים מתבנית סיליקון, הוא שהאפייה הינה אחידה ושהתבנית מתחממת ומתקררת במהרה, מה שעוצר את הבישול בסמוך ליציאת התבנית מהתנור (כשמשתמשים בתבניות רגילות מקובל לשים את התבנית באמבט מי קרח כשהיא יוצאת מהתנור וזאת על מנת לעצור את הבישול).

יתרונות האפייה בתבניות וכלי מטבח מסיליקון

כפי שצוין, אחד היתרונות הגדולים של תבניות וכלי מטבח מסיליקון הוא שהשימון אינו הכרחי והאפייה יוצאת אחידה. בנוסף, בגלל שהאפייה היא אחידה, לא נוצרים אזורים חרוכים ויבשים בתחתית התבנית. הסרת העוגה מהתבנית הינה פשוטה מאוד, וזאת להבדיל מהסרת העוגה מתבנית זכוכית או מתכת – טפיחה קלה על התבנית כשהיא הפוכה והמאפה יישלף ללא כל בעיה. גם מבחינת היגיינה וניקיון, יש לתבנית סיליקון יתרון גדול על פני אחיותיה ממתכת וזכוכית – התבנית אינה מחלידה ואינה צוברת כתמים, ובגלל החומר הפלסטי ממנו היא עשויה קל מאוד לנקות אותה.

טיפים לאפייה בתבניות וכלי מטבח

בעת אפייה בתבניות וכלי מטבח המיוצרים מסיליקון יש להקפיד על הדברים הבאים: אפייה לפי הוראות היצרן בנוגע לטמפרטורה המקסימלית בה ניתן לאפות, שימוש בנייר אפייה מתחת לתבנית וזאת על מנת לייצב אותה כשהיא רק נכנסת לתנור עם הבלילה ולא להשתמש בסכין או באביזרים חדים כאשר חותכים את המאפה בתוך התבנית (באופן כללי כדאי לשלוף אותו מהתבנית לאחר צינון ולא להשאיר אותו בה).

טיב איכות של תבניות וכלי מטבח

חשוב לשים לב כי התבניות וכלי מטבח עשויים מחומריים איכותיים ובעלי תו תקן ישראלי. מומלץ לרכוש את הפריטים מחברה אמינה המתמחה בכלי בית אשר תבטיח לכם כלים איכותיים. אנו מכינים את האוכל שלנו בתבניות וכלי מטבח הללו ולכן חשוב מאוד שהם יהיו האיכותיים ביותר הרי במידה ויהיה בהם פגם אנו עלולים להיחשף למחלות ולמזהמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *