סיר נירוסטה או סיר טפלון – איזה סיר הכי בריא לשימוש?

סיר נירוסטה

אם בעבר היה חומר אחד ויחיד ממנו היו עושים סירים, הרי שכיום ישנן מגוון אפשרויות של חומרים וציפויים לסירים.

ככל שההיצע גדול יותר, כך גם הבחירה קשה יותר. תוסיפו על כך את העובדה שהבריאות משחקת כאן תפקיד מרכזי, והבחירה בחומר ממנו עשוי הסיר הופכת להיות קריטית. אז מה בעצם עדיף מבחינה בריאותית – עם ציפוי או בלי ציפוי? סיר טפלון או סיר נירוסטה? כל המידע לפניכם:

סיר בציפוי טפלון

סיר טפלון מאופיין בנוחות רבה לשימוש, משום שהוא קל לניקוי והוא דורש מעט מאוד שמן לטיגון. טפלון יעיל במיוחד במניעת הדבקת חומרי הטיגון לסיר, ובגלל שהוא מונע הדבקה, נדרשת לבישול עמו כמות מועטה של שמן. החיסכון בשמן גרם לטפלון להיות פופולרי מאוד בקרב שוחרי הדיאטות למיניהן, שראו בחומר הטפלון כמהפכני לאורח חיים בריא. לצד יתרונותיו הבריאותיים של הטפלון כחוסך בשמן, מחקרים רבים בשנים האחרונות מראים כי הוא נקשר לבעיות בריאותיות משמעותיות וזאת בשל כך שהוא מכיל מתחת לפני הציפוי חומרים המסוכנים לבריאות כגון מתכות מסוג וקדמיום. אך רק כאשר ציפוי הטפלון נשרט או נסדק, נפלטים החומרים הרעילים ממתכות אלו. לכן, אם אתם משתמשים בסיר או מחבת העשויים מטפלון, הקפידו לא לשרוט או לסדוק את הציפוי.

החומרים הרעילים אשר נמצאו בסירים המצופים בטפלון, נמצאו בעוד חומרים איתם מצפים סירים ומחבתות. לכן, כיום הדעה הרווחת היא שעדיף סירים ללא שום ציפוי. וכאשר לא מצפים סיר, צריך להשקיע בחומר עצמו ממנו הוא עשוי, שכן הוא הציפוי החדש.

סיר נירוסטה

סיר נירוסטה נחשב כסיר האיכותי והטוב ביותר, שכן חומר הנירוסטה הוא עמיד, מונע חלודה, קל לניקוי (במקרה של שריפת מזון בסיר, ניתן להשרות את הכתם בחומר ניקוי או סודה לשתייה והכתם יעלם כליל), ולהבדיל מסירים עם ציפויים, סיר נירוסטה אינו ניזוק בחום. סיר נירוסטה הינו עמיד ביותר, ולכן נחשב לרכישה מעולה לשנים רבות. להבדיל מסיר המצופה טפלון, סיר נירוסטה אינו פולט חומרים רעילים ומסוכנים ולכן נחשב ללא מזיק לסביבה ולאדם. בנוסף סיר נירוסטה נחשב כסיר עמיד וחזק לאורך זמן, הוא מתאים לחום גבוה כך שניתן להשתמש בו גם במדורה או בבישול שטח.

איך בוחרים סיר לבית שלכם?

חשוב לדעת לפניי שרוכשים סיר למה הוא מיועד, או לכמה אנשים מבשלים בדרך כלל. אם הסיר מיועד לכמות אנשים גדולה אשר מבשלים בכל יום כמעט מומלץ לרכוש סיר נירוסטה, הוא יחזיק יותר זמן, קל לנקות אותו והוא מתאים לכל הבשלנים גם החובבים. אם רוכשים את הסיר ומשתמשים בו פעם או פעמיים בחודש אז מומלץ לרכוש סיר טפלון אשר חוסך בשמן. עם זאת במידה ואחד מהמבשלים בסיר אינו מקפיד על שימוש בכלים מעץ או פלסטיק ועלול לסרוט את הטפלון מומלץ בכל זאת להשקיע ולרכוס סיר נירוסטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *